2016. december 21., szerda

"Back to School!"

2012. augusztus 25.:

Dalolhatnám a címben említett Deftones-slágert... mármint ha iskolások lennénk, de egyelőre még csak a bölcsit nyúzzuk (újra), de még senkinek sem jutott eszébe dalt írni "Back to Nursery" címmel... :)

Szóval, eljött az augusztus vége, indul újra a meló, úgyhogy ideje volt, hogy elsőszülöttem visszatérjen a dolgos hétköznapokba, és a jól kiérdemelt (és kihasznált) nyári szabadság után a "kőszívű" anyja visszavitte a bölcsődébe. Én kis naiv, azt hittem, hogy majd lesz nagy sírás-rívás-panasz-bánat, de porontyom, mintha mi sem történt volna - mintha nem négy hetet lett volna távol, hanem csak a szokásos hétvégét - visszarázódott a szokásos menetrendbe.
Őszintén szólva, én nehezebben viseltem, hogy megszűnt a 0-24 együttlét vele, de az eszemmel tudom (még ha a szívem fáj is egy kicsit), hogy hiányzott már neki a megszokott közeg, a gyerektársaság, a foglalkozások, és igen, a dadusok is... Na tehát: kedden reggel felkeltünk, felszálltunk a HÉV-re, és irány a bölcsi (hétfő ugye 20. volt...). Amikor kiértünk a megállóba, az én okos nagyfiam rögtön megkérdezte: "Anya, mejük bőcibe?" Tudta... és amikor igenlő választ kapott, onnantól kezdve úgy be volt sózva, hogy csak lestem... Percenként kérdezte, hogy ugye ott lesznek a gyerekek?, a Magdi és a Vera is?, és ugye Erika már hozza a reggelit a nagy zöld autójával? Alig győztünk válaszolni neki. 
Aztán mikor megérkeztünk, a jó idő miatt már kora reggel kinn voltak az udvaron (meg utána is, egész nap - pancsolnak, játszanak; csak enni és aludni mennek be... illetve enni is csak az ebédre. A reggeli és a tízórai ilyenkor a szabadban zajlik.). Amint meglátta a bandát, berohant a kapun, vissza se nézett... konkrétan, ott hagyott bennünket, mint eb a Szaharát... :)
Ennyit arról, hogy mennyire megviselte a gyereket a visszazökkenés... Amúgy szentül hiszem, hogy a pszichikai és a szociális fejlődésének is nagyon jót tesz a bölcsi - rengeteget tanul, változik - olyan dolgokat, amiket én nem feltétlenül tudok neki biztosítani (közösségi élet, alkalmazkodás, talpraesettség kialakítása). 
Szóval: back to nursery, and he like it!!! :D:D:D


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése