2016. december 21., szerda

A legkedvesebb

2012. szeptember 26.:

Van valaki az életemben, aki különleges helyet tölt be nálam. Ő a legjobb barátom, a legkíméletlenebb kritikusom, a legcinkosabb szövetségesem... ő a húgom. Az egyetlen testvérem.
Amikor kicsit voltunk, anyuéknak hála (én ugyanis hiszem és vallom, hogy a testvéri szeretetet és összetartást igenis TANÍTANI kell a gyerekeknek), hamar összenőttünk, örökös véd- és dacszövetséget kötöttünk. 
Emlékszem, hányszor veszekedtünk teljes meggyőződéssel, és utána hányszor békültünk ki. Hányszor "falaztunk" egymásnak... hányszor védtük egymást, ha (szerintünk) jogtalan sérelem ért minket.
Sosem fogom elfelejteni: 6 éves voltam, a tesóm 3. Lenn a játszótéren volt egy nagydarab, agresszív kisfiú - kb. 5-6 éves. Én akkor kaptam meg életem első görkorcsolyáját (biztosan emlékeztek: négykerekű, cipőre csatolható). A fiú elkapott, és letépte rólam a korit. Az én kishúgom csak nézte, majd amikor a srác elgurult a hinták előtt, a testvérem fogta a hintát, és a maga 3 évének teljes erejével meglendítette... a hinta eltalálta a gyereket, aki elvesztette az egyensúlyát, és elesett. Erre a húgom ráugrott, ráült a hasára, és visszaszerezte a görkorcsolyát. A fiú bőgve rohant haza. Később, már otthon voltunk, csöngettek. Anyukám kinyitotta az ajtót, és a kis terrorista állt ott, az anyjával, aki fúriaként közölte, hogy "az ő pici fiát" megverte anyu lánya... anyukám csak állt, nézte a nagydarab, sunyi gyereket, és odahívott engem. Amikor odamentem, rám mutatott, és megkérdezte: "ő volt?" Mire a nő: "nem, a másik"... erre anyukám nem szólt semmit, csak elkezdett kacagni: "a másik??? tisztában van vele, hogy a másik még csak 3 éves???" A nő megszégyenülten kullogott el. A fiú azután soha többet nem merte a környékbeli gyerekeket bántani... 
Hát, ilyen volt az én kishúgom... és a mai napig ilyen. 
Nincs olyan titkom, amiről nem tud... nincs olyan örömöm és bánatom, amit nem osztanék meg vele... mert ő az én testvérem!!!
A legnagyobb álmom (és ezért mindent megteszek, ami tőlem telik), hogy az én gyerekeim legalább ilyen testvérek legyenek, mint mi voltunk-vagyunk...

Végezetül hoztam egy újabb verset, amit - most kivételesen - elsősorban nem nektek, hanem a testvéremnek ajánlok... Azért remélem, emiatt nem fogtok rám haragudni! :D

Kishúgomnak

Nem tudom, hogy sokat sírtál volna, 
De emlékszem baba mosolyodra, 
S bár első szavad már nem dalol fejemben, 
Közös játékaink soha nem felejtem! 

Emlékszem, vártalak nagyon! 
Csendes nyári éjen 
Kívántam a teliholdtól, 
Legyen kistestvérem! 

Máskor az ablaknál állva, 
Hűvös őszi este 
Ugyanezt kívántam 
A villámokat lesve. 

Emlékszem, a kórházban 
Mit sem értve ültem, 
De mikor megláttalak, 
Szörnyen megörültem. 

Hát együtt cseperedtünk, 
Nevettünk és sírtunk, 
Néha veszekedtünk, 
És lett pár közös titkunk. 

De én megváltoztam, 
S most változol te is. 
Minden, ami velem volt, 
Megeshet veled is... 

Most nem értjük egymást egészen, 
Mégis hiába sírok halkan, 
Mert te akárhol vagy, mindig megérzed, 
S megölelsz, ha baj van. 

S minden vigasz és ölelés, 
Amit tőled kaptam, 
Mint tündérnevetés, 
A lelkemet nyugtatta. 

Mindet elrejtettem 
Mélyen a szívembe, 
Hogy visszaölelhessem 
Egyszer az életben... 

Nem tudom, hogy sokat sírtál volna, 
De emlékszem kedves mosolyodra, 
S bár első szavad már nem dalol fejemben, 
Közös perceinket soha nem felejtem...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése